در حالت عادی برای برآورد قیمت یک پروژه بایستی متناسب با نوع کار فهرست های مورد نظر را انتخاب کرد و سپس از ردیف های موجود ردیف مورد نظر را انتخاب کرده و محاسبات لازم را انجام دهیم.

ولی برخی از پروژه ها به علت حجم بالای خود نیاز به استفاده همزمان از چندین فهرست بها را دارد که این محاسبات را بسیار سخت و دشوار می کند.

در این حالت راه پیشنهادی این است است که در کارهای مشابه ولی در فهارس بهای مختلف یک ردیف قیمت را از یک فهرست بها انتخاب کنیم و با ضرب آن در ضریب عامل هزینه دومی را محاسبه کنیم.

برای مثال در تصاویر بالا ردیف ” خاکبرداری در زمین های نرم با هر وسیله مکانیکی و حمل مواد حاصل از خاکبرداری تا فاصله 20 متر از مرکز ثقل برداشت و توده کردن آن ” هم در فهرست بهای راه و هم در فهرست بهای ابنیه وجود دارد ولی مقدار عامل در هر دو فهرست بهای ابنیه و راه یکسان است ؛ چیزی که مشخص است است آن است که بازده ماشین آلات سنگین و به ویژه بلدوزر در پروژه‌های را بسیار بالاتر از پروژه‌های ابنیه است در این حالت فهرست بهای راه را به عنوان فهرست بهای مبنای آنالیز در نظر گرفته و ضریب عامل بلدوزر را در آن برابر با یک قرار می دهیم و در نهایت ضریب عامل فهرست بهای ابنیه را برابر با فهرست بهای ابنیه 1.2 در نظر می گیریم.